Retourneren

Waar moet ik retourneren?

Elke retour van aangekochte goederen op de webshop kan je terugzenden of overhandigen in een colora-winkel. Let wel, je kan enkel retourneren in de colora-winkel die je in het bestelproces hebt aangeduid voor 'dienst na verkoop'. Deze winkel vind je tevens terug in de e-mail met de bestelbevestiging die je kreeg.

Het leverdocument dat bij de bestelling zat, is altijd een geldig retourbewijs. Breng dat dus zeker mee. Voor een nog vlottere afhandeling kan je ook het standaard retourdocument invullen en meebrengen (niet verplicht).

Hoeveel tijd heb ik om te retourneren?

Je beschikt over 14 dagen om gebruik te maken van je herroepingsrecht. Elke retour dient vervolgens te gebeuren binnen de 14 dagen na het gebruikmaken en mededelen van je herroepingsrecht.

 

Ik heb zaken gekregen die ik niet heb besteld. Wat nu?

Kreeg je meer stuks geleverd dan je besteld hebt? Kreeg je andere zaken dan je eigenlijk besteld hebt? Breng deze dan zo snel mogelijk terug naar de colora-winkel die je in het bestelproces hebt aangeduid voor 'dienst na verkoop'. Deze winkel vind je tevens terug in de e-mail met de bestelbevestiging die je kreeg. Je kan je bestelling uiterlijk 14 dagen na levering of afhaling herroepen.

Het leverdocument dat bij de bestelling zat, is altijd een geldig retourbewijs. Breng dat dus zeker mee. Voor een nog vlottere afhandeling kan je ook het standaard retourdocument (zie verder) invullen en meebrengen (niet verplicht). In de winkel zoeken we vervolgens naar een oplossing voor jouw situatie.

Ik heb teveel besteld. Wat nu?

Verifieer eerst en vooral of jouw product voorkomt in de lijst met producten die niet voor retournering in aanmerking komen. Staat jouw product niet in deze lijst, dan kan je het product compleet en, waar redelijkerwijs mogelijk, in de originele staat retourneren indien dit binnen de 14 dagen na levering of afhaling gebeurt.

Bezorg de producten die je wil retourneren bij dezelfde colora-winkel waar je de producten hebt aangekocht. Dit kan je zowel zelf terugbrengen of opsturen. Heb je de producten via de webshop aangekocht? Dan vind je de colora-winkel terug in de e-mail met de bestelbevestiging die je kreeg.

Het leverdocument dat bij de bestelling zat, is altijd een geldig retourbewijs. Breng dat dus zeker mee. Voor een nog vlottere afhandeling kan je ook het standaard retourdocument (zie verder) invullen en meebrengen (niet verplicht). De door jou geretourneerde bestelling betalen we volledig terug. 

Uitzonderingen: Wat kan je niet retourneren?

A. Producten op maat

Producten op maat kunnen niet worden geretourneerd. Onder deze ‘producten op maat’ vallen 3 grote categorieën: aangekleurde verf, muurstickers en behang.

 


  • Aangekleurde verf
    Aangekleurde potten verf kunnen niet worden geretourneerd. In onze mengmachines kunnen wij 68.000 verschillende kleuren mengen. Indien wij één van die 68.000 kleuren terug krijgen, moeten wij onredelijk veel moeite doen om een klant te vinden die exact datzelfde kleur wenst als jou. Vandaar dat aangekleurde potten verf niet worden terug genomen.
    Je herkent aangekleurde potten verf aan de extra witte sticker met kleurinformatie die op de pot wordt gekleefd na het mengen.

    Standaardkleuren (in de meeste gevallen wit) kunnen zonder problemen worden geretourneerd indien ze niet geopend zijn.

  • Muurstickers
    Muurstickers kunnen niet worden geretourneerd, omdat evenals het aantal verschillende kleuren verf, ook het aantal verschillende soorten muurstickers heel erg groot is. Alle mogelijke combinaties van vinyl vs. textiel, kijkrichting links vs. rechts, maat XS-S-M-L-XL, en een hele waaier aan kleuren, kunnen gemaakt worden en die kunnen onmogelijk allemaal op stock gehouden worden. Vandaar wordt een specifieke muursticker pas geproduceerd eens deze door jou besteld werd. Het is dus echt maatwerk en opnieuw is de kans heel erg klein dat wij iemand vinden die exact dezelfde muursticker wil kopen. Daarom worden muurstickers eveneens niet teruggenomen.

  • Behang met motief
    Het We are colour-behang dat wij verkopen op onze website is behang met motief. Dit behang wordt gedrukt in verschillende ‘baden’. Om de motieven perfect op elkaar te doen aansluiten is het belangrijk dat de rollen die je koopt uit hetzelfde ‘bad’ komen. Alleen zo kan een perfecte overeenstemming van de motieven worden gegarandeerd. Vandaar dat er ook een ‘badnummer’ op elke rol behang staat vermeld.
    Dit behang met badnummers kunnen wij niet terug nemen. We kunnen nl. een losse fractie van een oud badnummer niet meer verkopen.

    Vliesbehang zonder motief kan wel worden terug genomen, indien het nog in de originele verpakking zit.

 

B. Wij adviseren om de producten in de originele verpakking terug te sturen


Wij moeten de producten die ons worden geretourneerd, kunnen doorverkopen. Daarom raden we aan om de producten in de originele verpakking te retourneren. Indien de geretourneerde producten geopend, geïnstalleerd, gebruikt, bevuild, beschadigd of onvolledig worden teruggestuurd kunnen we, na een integrale terugbetaling, een schadevergoeding van de consument eisen proportioneel aan de waardevermindering die de goederen hebben ondergaan.

Retourdocument

DOWNLOAD het standaard retourdocument.

Weet echter dat het leveringsdocument (document dat bij de bestelling zit) ook altijd een geldig retourbewijs is. Heb je dat document nog, dan heb je dus geen retourdocument nodig.

Retourschema

Retourschema
TOP